söndag 9 januari 2011

Tankar kring viktnedgång

Ibland blir jag osäker på om jag kommer att klara det här. Jag lyckades ju gå ner 35kg på ca 6månader förut, men nu känns det som att det kommer att bli svårare när jag nått en lägre vikt och att dom första 35kg bara gick lätt för att jag var så stor. Är det bara en konstig tanke jag har?

När jag gick ner förra gången hade jag större tillgång till tid, eller rättare sagt jag tog mig tiden till att göra det. Kanske det jag ska satsa på mest? Att försöka komma ut på en morgonpromenad och sen ta mig till gymmet på kvällen?

Är det någon som har konkrett fakta kring mina tankar? Borde jag testa på en sopp-diet (som jag föraktat i så många år)?

1 kommentar:

Malin sa...

Jag tror att det är ganska normalt att tvivla ibland. Jag vet att jag brukar göra det, speciellt när det går tungt men det är bara att köra på! :o)

Apropå soppdieter så tror jag inte (heller) på dem. De funkar säkert skitbra för stunden, men sen (när man börjar äta "normal" mat) då?