söndag 2 januari 2011

Funderingar..

Om jag nu gå ner till 60kg, hur kommer min kropp att se ut?

Höfterna lär bli smalare och mindre kurviga, låren smalare, ansiktet smalare och mindre dubbelhaka (eller ingen alls). Sen kommer magen att "hänga", låren vara slappa, armarna lika så. Och brösten, ska jag ens gå in på ämnet? Det lär bli två tomma påsar hängandes vid naveln.

Jag kommer att trivas med min vikt, men inte med kroppens slapphet. Som jag tidigare skrivit funderar jag på en del operationer. Är det någon som läser min blogg som gjort något skönhetsingrepp (även om du bara lagt lite botox i din panna eller lite fyllning i läpparna vill jag höra din åsikt)? Hur mådde ni och såg ut innan? Vad förändrades efter (förutom själva utseendet)?

Till er som gått ner i vikt och har samma funderingar; vad tänker ni kring detta? Vad tror ni kommer att förändras om ni gör en eller fler operationer?

2 kommentarer:

Maribella sa...

Ta det vartefter, det är ju inte säkert att dina farhågor besannas!
Du är ung och fräsch, huden kanske drar ihop sig snabbt, och då har du slösat energi på det i onödan...

Men om du skulle vilja/känna attt operation är det du behöver så står jag bakom till 100%. Det bestämmer man själv, ingen annan har rätt att lägga sig i.
Som du säkert vet så har jag tagit botox ett par gånger, och även sprutat fula blodkärl på benen. Ångrar det INTE!!! Trivs bättre med mej själv nu!Ödslar inte energi på att tänka på det... Vilket jag faktiskt tror jag gjorde innan. Har man en "hangup" så är det svårt att inte tänka.

Kram och lycka till!

Hana_Caena sa...

Jag vill ju bli av med magen.. lyfta brösten, men jag vill först och främst vara klar och stadig i min vikt...

Det jobbiga för mig är att jag måste troligen göra en full magplastik /(mycket dyrare) än en liten, då det är övre delen på magen jag vill bli av med huden på.. Den undre e ok..
Brösten har väl lite fyllning kvar men ja vill ha upp dem dit de SKA vara..

Vet inte hur jag skulle må efteråt, eller om jag skulle tycka det blev för stor förändring för snabbt..
Det som är skönt att ha blivit av med 30 kg först och främst och hållit dem borta i 3 år är att jag e stabil i vikten..