onsdag 27 oktober 2010

Moment 22

Det är jättesvårt för mig att ha semester, kroppen kopplar verkligen av och jag sover sjukt mycket, men hjärnan kopplar inte riktigt av. Den går på hög varv hela tiden och jag är rastlös konstant. Det begränsar mig och jag saknar jobbet.

Fick ett erbjudande om att följa med min kusin till en "spökvandring" men jag mår dåligt och självförtroendet känns som att det är i botten och prestationsångesten kickar in. Jag går tillbaka till gamla vanor och det är inte bra. För lite mer än ett år sen hade jag inget jobb, låg hemma hela dagarna och gjorde inte ett skit och mådde dåligt. Jag vill inte gå tillbaka till dessa dåliga vanor, för jag vet att jobbet kommer bli lidande då.. Men jag måste hitta någonting att sysselsätta mig med och det är inte lätt när alla jobbar eller går i skolan.

Moment 22?

1 kommentar:

kakan s sa...

Verkligen ett moment 22, min erfarenhet av situationer som verkar vara helt hopplös är att så länge mån gör sitt bästa för att lösa det så har man gjort allt man kan.

Känner man att man inte orkar med att ta tag i sina problem så MÅSTE man fråga om hjälp. Om ingen hjälper till, så får mån fråga igen. Alla maniskor förtjänar att ha det bra.

Men ibland måste man offra sin trygghet för att få det man behöver.

You Can't win whiout a sacrifice...

there is no cake