tisdag 19 oktober 2010

Dåliga relationer

Varför har just JAG svårt att ha normala relationer med andra människor? Är det mig som person det är fel på eller träffar jag på fel människor?

Har alla människor lika svårt att öppna sig som jag har? Likt en låst kista slängd i ett hav någonstans i Universum.

Jag ifrågasätter alla människor som vill ha en relation till mig, jag ifrågasätter vad dom vill ha ut av mig. Vill dom bara utnyttja min generositet och snällhet? Vill dom bara utnyttja att jag är väldigt öppen om mitt sexliv och ha sex med mig? Raggar dom på mig?

När jag börjat ifrågasätta och tvivla på en person (i mitt huvud) gör jag allt för att stöta bort personen. Oftast yttrar det sig i att jag "klänger", är för vulgär eller för "öppen". Jag reagerar så för att jag inte vill bli sårad, jag vill nog inte ha någon relation till människor. Ofta så blir jag väldigt känslokall, när jag inte orkar vänta på att personen ska komma fram till någonting, jag har ett sjukt dåligt tålamod så då skiter jag hellre i relationen och blir känslokall. Det är jobbigt med mänskliga relationer, jag önskar att det vore lättare.

4 kommentarer:

Emma sa...

Med risk för att låta som en kliché tror jag sånt här kokar ned till vad man tycker om sig själv, självförtroende och framför allt självkänsla. Om du har bra självkänsla och tror på dig själv så kommer det att märkas och då kommer även andra tro på dig och tycka om dig för den du är. Då skiljs automatiskt agnarna från vetet och du märker vilka som gillar dig för den du är och vilka som inte gör det.

Men det är inte lätt, eftersom man måste ta hänsyn till en annan persons känslor och vilja också i en relation.

Anonym sa...

Borderline brukar ha den påverkan på en.

kakan s sa...

Kärlek tar tid precis som sås.

Jag hade samma tanke förut att det var mig det var fel på. Alla min förhållanden gick åt helvete. mitt förra förhålande kändes som det var bra men när jag tänker till baka på det så inser jag att det aldrig var bra.

nu med H så är allt precis som det ska vara alla fungerar som det ska.

vad är då anulunda är et jag som är mera vuxen eller är mitt x en idiot?? mitt x är en idiot men jag tro även att jag är mera vuxen.

men alla mäniskor ska inte ha ett förhållande det är lite som barn. alla kan skaffa barn men inte alla klarar av att ha barn.

Anonym sa...

Jadu vad det är svårt med relationer. Fråga mig jag vet.
Men ändå så måste man väga varje relation för vad de är.
Välj också vilken typ av relation du vill ha. Sök dig sedan till likasinnade.

Lycka till men hela livet är en skola i relationer så begär inte så mycket av dig själv ännu.

Var rädd om dig så du inte gör dig illa.
Kram
Din vän som är impad av vad du har åstadkommit med ditt liv.
Peter